03 června, 2017

Koruna


,,Jsem Eadlyn Schreaveová a nikdo na světě nemá takovou moc jako já."
Když byla Eadlyn přinucena zúčastnit se Selekce, nikdy si nemyslela, že by se snad mohla zamilovat do některého z 35 nápadníků. Ji prostě žádná pohádka jako její rodiče nečekala. Jen počítala dny a modlila se, aby už konečně mohla všechny poslat domů. Ovšem po mnoha událostech, které se odehrály v paláci, si začíná uvědomovat, že možná není nejlepší nápad být na všechno navždy sama. A navíc někdy srdce dokáže překvapit i toho nejotrlejšího cynika. Ale co když Eadlyn už ani nebude mít na výběr a bude muset učinit volbu, která je náročnější a důležitější, než by si kdy pomyslela…?

Eadlyn je nástupnicí trůnu v Illey, zemi, kde byly nedávno smazány rozdíly mezi lidmi, avšak stále zbývá spousta nespravedlnosti k dořešení. Ač z politického hlediska vše funguje, jak má, Eadlyn se brzy dost výrazným způsobem dozvídá, že jen zametli to špatné pod koberec. Musí se tedy ukázat jako právoplatná dědiička trůnu, schopná vést svůj lid a zajistit, aby se už opravdu měli všichni v její zemi dobře. Zároveň si musí získat přízeň svého lidu, jež ji neuznává jako budoucí královnu a Eadlyn se potýká s jejich nelibostí. Díky rozhodnutí svých rodičů, Eadlyn podstupuje Selekci, stejně jako kdysi oni. Její rodiče věří, že Eadlyn najde svou pravou lásku. Eadlyn zase doufá, že jí manželství dokáže upevnit její pozici budoucí vladařky a bude v očích veřejnosti oblíbenější.
Eadlyn si však chtě nechtě velice oblibuje všechny účastníky Selekce a nerada se s nimi loučí. Vytváří si nové přátele, nové věrné poddané. Ale nakonec musí zvítězit jen jeden. A Eadlynino srdce ji brzy zradí.
Nebyla by to ale Selekce, kdyby se nekonaly nějaké ty pikle. Budou pikle. Protože ne každý stojí o milující ženu. Někteří mají vyšší cíle. Dokáže Eadlyn odvrátit útok na svůj trůn?

Koruna se mi neskutečně líbila, opravdu jsem to nečekala. Upřímně řečeno, i když se mi i předchozí díl líbil, přišlo mi to už takové opravdu jakési ploché. Ale tento díl vrací Selekci zpět do hry. Jsem ráda, že se autorka rozhodla napsat pouze duologii, neboť se to více hodilo. Ono by už vlastě ani nebylo na čem příběh natahovat, neboť rebelové už jsou pryč a vytvářet jiné drama by bylo zase na dalších X dílů. Proto Koruna končí spíše romanticky. Za což jsem ráda.
Eadlyn se změnila, takříkajíc "otevřela oči" a "setkala se tváří v tvář s realitou", proto si myslím, že se tento díl bude líbit těm, které Dcera odradila. Naštěstí si autorka dala pozor (přesně, jak jsem předpokládala) a nevyměnila jednu Eadlyn za druhou, ale naopak nechala její postavu se vyvíjet. A já si stále stojím za tím, že udělala v Dědičce dobře - náctiletá holčina vyrůstající v přepychu nebude skromnou dívenkou jako byla America. Takovou dívku změní až sama realita života, což se stalo právě v tomto díle. 


Jak už jsem psala, Koruna s sebou nese sladký závěr, a příjemně strávené hodiny čtením o princeznách, princích a vladařích. Tato dystopie končí, a přece si říkám, jaká je to škoda. Avšak závěr knihy byl opravdovým koncem, jelikož to, co Eadlyn pro svou zemi udělala, bylo skvělé, ale také nezvratné, a tím pádem nám, čtenářům, už zaťala tipec.



Nejlepší ceny Koruny najdete zde.
https://www.srovname.cz/kiera-cass-koruna/srovnani-cen/k.3933871

Žádné komentáře:

Okomentovat