27 listopadu, 2015

Nocte


* * * * *

Anotace
Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina – moje dvojče, můj bratr Finn – je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám stébla. Dare DuBray. Je můj zachránce a můj antikrist. V jeho náruči se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila. Proč? To kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to přijde. Taky vás to překvapí.


O knize Nocte jsem se dozvěděla úplnou náhodou mezi komentáři na různých knižních blozích. Nedávala jsem jí moc šancí, okouzlila mě ale svou nádhernou obálkou a dráždila mě svou nicneříkající anotací. Nakonec mě kniha tak strhla, že jsem ji nemohla dát z ruky! Úžasný román, který budu všem doporučovat!

Tragédie
Příběh začíná velmi tragicky, hlavní hrdinka v minutě přijde o všechno a najednou je vržena do života, kde bude vždycky něco chybět. Snaží se přežívat, den za dnem, dokud jednoho dne nepotká tajemného muže, který o ní ví víc, než by měl. Jak je to možné? A proč se jí stále vrací ve snech? Pomůže jí bratrův tajný deník odhalit pravdu?

Tajemství
Příběh je velmi napínavý, společně s hrdinkou skládáme střípky a útržky tajemství, které ji obklopují. Autorka dala příběhu skvělý námět, který chytí a nepustí žádného čtenáře, dokud nedočte poslední stránku. Závěr knihy byl velmi šokující a důmyslný. Jak s můžete všimnou, autorka chystá trilogii, takže i v závěru knihy zůstanou některá tajemství neodkrytá a my se jen můžeme dohadovat a těšit na pokračování!
V příběhu navíc najdeme kromě zajímavého tématu i vtipné a erotické scény.

 ,,Nejsem v pohodě. Umírám. Chrlím ze sebe veškeré jídlo, které jsem spořádala za poslední čtyři roky. O tom nepochybuju. A pořád zvracím. Až dokud už není co, a pak dávím dál. Nakonec se stočím do klubíčka na podlaze a přitisknu si obličej na studené dlaždice. Nikdy nic nebylo tak super jako tohle, rozhodnu se a každičkou chladivou porcelánovou dlaždici miluji s oslepující vášní."

,,Ocitnou se mi přímo před očima, zvlněné jako valcha, a já toužím ty křivky obkreslit prsty, následovat tu černou linku mizející v jeho kraťasech a zjistit, kam vede. Jenomže já vím, kam vede."
 
Duševní choroba
Čtenáře si kromě čtivého a překvapujícího díla může získat i zajímavý námět příběhu, kdy je jeden z hlavních hrdinů duševně chorý. Je velmi zajímavé sledovat jeho myšlenky, které běžný, zdravý člověk nedokáže úplně pochopit. Vhled do této problematiky může některé čtenáře šokovat ale i podnítit  jejich zvědavost, a donutit je se zamyslet nad nelehkým osudem lidí, kteří neměli v životě tolik štěstí, jako mají oni. 

,,Nezaslouží si tě. Zabij ji ty přizdisráči zabij ji teď hned. Strč ji ze skály. Lízej její kosti. Lízej její kosti. Lízej její kosti. (...) vysaj jí morek, ukaž jí ukaž jí ukaž jí."

Scenérie
Bonusem knihy je pak nádherné prostředí, v němž se děj odehrává, a tím je letní a slunné počasí, které občas protne dynamická bouře či svěží déšť. Autorka krásně vykreslila i okolí pláže, oceánu, čtenáře zavede do tajných koutů tmavých jeskynní i nebezpečných útesů. Zvláštní také je, že se autorka rozhodla hlavní hrdinku ubytovat vedle pohřebního ústavu.

Silná young adult
Já nemůžu nic víc, než autorce zatleskat, v rámci svého žánru je to opravdu silné dílo se skvěle zvolenými prvky. Mě opravdu nadchla a velmi se těším na další díly. Věřím, že se tento příběh bude líbit všem, kdo rádi odkrývají tajemství, užijí si lásku a obětavost mladých lidí, a nebojí se postavit i hrůzám, které občas život přichystá.


Zajímavost: nocte se čte "nokte" a je od slova nox, tedy noc.

Pokud se vám recenze líbila, můžete si mě přidat do "pravidelných čtenářů" (vpravo v menu).
Jste-li zaujati touto knihou, vřele doporučuji knihu zakoupit u Knih Dobrovský.
A pokud hledáte něco podobného, mrkněte do kategorie románů pro ženy.  

16 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze, nad Nocte už chvíli přemýšlím a možná si ji nakonec i koupím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Výborná recenze :) Mě kniha nalákala na obálku a až pak jsem mrkla na anotaci,která vypadá taky dost dobře :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná recenze. Na knihu se moc těším a jen jsi mě ještě víc navnadila. :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Nicneříkající název, nicneříkající anotace, ale recenze mě sakra zaujala! :-) Asi Nocte připíšu na seznam Ježíškovi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda:). Určitě se bude líbit. Nevím, komu by se mohla nelíbit. Samozřejmě, vždy se najde nějaký rejpal ale i tak si myslím, že bude mít u čtenářů velký úspěch:).

      Vymazat
  5. :) skvělý článek! :) už dlouho jsem se na Nocte dívala :) Možná je na čase si ji pořídit :)

    OdpovědětVymazat
  6. Myslim, ze by se kniha mohla vyjimat jako vanocni darek pro me :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle vypadá vážně skvěle a jsem ráda, že to potvrzuje i tvá recenze! ^-^

    OdpovědětVymazat
  8. Obálka je super, anotace zvláštní. O Nocte jsem už nějakou dobu slýchávala, pořádně jsem však nevěděla, o čem kniha je. Tvá recenze mi tuto záhadu konečně objasnila. :) Myslím, že si ji zařadím do svého seznamu. :)
    Díky za výbornou recenzi! :))

    OdpovědětVymazat
  9. Kniha je super. Dnes jsem ji dočetla, aniž bych na ní četla recenze dřív. Doufám, že vyjde u nás brzy další díl, protože v originále už jsou všechny.

    OdpovědětVymazat