10 října, 2015

Kniha vs film - Marťan


Po velkém halo kolem úžasné knihy Marťan (recenze) od Andyho Weira (zajímavost: Autor románu nejprve publikoval svou knihu zdarma jako blog pro zábavu. Pak ho čtenáři požádali, aby ho vytvořil i ve stahovatelné formě a vložil na Amazon, což udělal za tehdejší minimální cenu 0,99 dolarů), jsme se konečně dočkali filmového zpracování.


Film Marťan měl premiéru 1.10. 2015 a já přikládám trailery:


Můžu jen zkonstatovat, že film byl skvěle provedený. Nedokázala bych si představit lepšího hlavního hrdinu než Matta Damona. Ve filmu nechyběla akce, legrace (zachován byl charakteristický sarkastický humor hlavního hrdiny knihy), kdy se smálo celé kino, láska a dobrodružství... Prostě dokonalý zážitek. Jediné, co bych vytkla (ale je to jen můj jakýsi vjem) je že jsem filmu neuvěřila jeho "prostředí". Prostě scény z Marsu mi nepřipadaly jako na Marsu. Dokonce jsem byla při promítání svým společníkem poučena, o které místo v Americe se jedná, což mi zkazilo dojem ještě víc. Ale myslím, že dělali, co mohli:). Také výběr hudby mi moc nesedl, ale jak píšu, je to individuální a jsou to drobnůstky. Samozřejmě se ve filmu objevují jen ty důležité body z knihy (jinak by měl deset hodin), ale přece mě zamrzelo, že nedali více prostoru napětí v podobě "panebože, on žije" a také mi chyběla atmosféra lidí, zatajujících dech nad tím, zda se povede Marka zachránit. To bylo na můj vkus dost osekané. Mark ve filmu to měl také o dost jednodušší, než Mark v knize ( :D ). Naopak u filmu se mi líbil přimyšlený konec neboli "epilog", kde jsme se mohli dozvědět, co bylo se členy posádky dál. Nechci zbytečně spoilerovat, a tak už končím se svou recenzí:).
(Matt se připravuje na natáčení čtením knižní předlohy) 

Suma sumárum byl film úžasný zážitek, určitě vezměte i kamaráda, který knihu nečetl, ničemu to nevadí (tady se pozná kvalita filmu, který je točen na motivy knihy) a nenechte si Matta ujít. Chvílemi připomínal Leonarda DiCapria.. :D
Fotky z filmu






Obálky knihy Marťan



 Moje fotky z instagramu:




3 komentáře:

  1. Taky jsem včera na Marťanovi byla a kniha suverénně vede. :) Neustále jsem svým dvěma přísedícím tloukla do hlavy něco ve smyslu "vidíte, vidíte, sem měli dát to dokončení... měli jste si napřed přečíst knížku!" (viz. úvodní scéna, kdy vypočítával, za jakých všech okolností může umřít a nezakončil to slovy jsem v hajzlu :( :D)
    Taky mě štve, že tam neukázali kozy... :( :D
    Ale jinak byl film jako takový super. Oproti knize s o dost vážnějším nádechem, ale jinak super. Přidaná scéna s Iron manem to zabila. :D To prostředí bylo hodně "digitální", ale efekt mělo. Taky jsme se na začátku bavili o místech v Americe... :D
    Každopádně hezká recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem se párkrát neudržela a našeptávala jsem, čeho jsem si všimla, že tam nebylo:). To s tím Iron manem pobavilo kino:D.
      Děkuji:)

      Vymazat
  2. Neviděla jsem film a ani knihu jsem v rukou nedržela ale teď o tom budu přemýšlet :)
    http://small-literaryworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat