16 října, 2015

První


 Hodnocení: * * * *
Autor: Kiera Cass
Počet stran: 278
Nakladatelství: CooBoo

Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah samotné koruny, natož k srdci prince Maxona. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat. 

Napnutí jak kšandy jsme byli všichni, kdo jsme si v tak krátkém čase zamilovali Americu Singerovou a netrpělivě jsme očekávali, jak to s ní dopadne. A teď to přišlo, závěrečný Američin díl!

Maxon, Aspen - nekončící souboj
Ano, America mnoho z nás štvala svou neúnavnou nerozhodností. Té je ovšem konec! America si vybrala a rozhodla se za svou lásku bojovat. A že to teda bude boj. Někdy mě celkem pobavila, jindy jsem se až červenala. Ale o tom to je.

Jižanská nenávist
Už v Elitě jsme se mohli v poklidu blíže seznámit se seveřany, teď už ale autorka hodila všechno za hlavu a z První udělala boj na život a na smrt. Žádné jednání v rukavičkách. Až jsem si na konci říkala, jestli to opravdu muselo být. Ovšem i nepřjemné věci se v životě dějí a První je právě tím zajímavější, že je o dost akčnější než její předchůdkyně.


Vedlejší postavy
Ač je kniha útloučká, mohli jsme si povšimnout i rozvíjející se charaktery vedlejších postav. Náznaků bylo sice poskrovnu ale byly tam. Rozvíjející se nové lásky nebo naopak ošklivé změny v chování některých postav jsem považovala za příjemné zpestření. Občas mi přišlo, jestli Kiera někdy nestudovala rozdvojení osobnosti, protože některé postavy mají opravdu mnoho, mnoho tváří.
Co mě ale šokovalo nejvíce, bylo odhalení tajemství určitých lidí, kteří byli Americe nejbližší. Celkem by mě také zajímalo, jak se dál vyvíjely vztahy v Američině rodině a další záležitosti, ohledně seveřanů a jižanů.

Málo prostoru
Autorka dostala asi opravdu malinko prostoru, neboť z tohoto námětu by se dalo dostat daleko více. Já jen doufám, že některé její nadcházející knihy nám poví více. První byla skvělá, ale dost nesouvislá, co kapitola, to akce. Chyběla mi "vycpávka". Každopádně na prvotinu a pro YA slušný výkon. Těším se na další příběhy.



Ještě není konec!
(Pozor, v nadcházejících anotacích se skrývají spoilery )

* * *


A companion volume to the bestselling The Selection series - extra stories and never-before-seen extras. Fans should prepare to swoon! The achingly romantic and stylish four The Selection enovellas - The Prince, The Guard, The Queen and The Favorite - together in one irresistible volume. Plus exclusive extra content - Art for each of the novellas, a new intro for each of the novellas and 3 brand new scenes from each of the first 3 novels.

V této knize, jak jsem pochopila, jsou zahrnuty tyto novely, které Kiera napsala nejspíš už dříve pro fanoušky Selekce:



Jsem zvědavá, jak tuto situaci albatros vyřeší. Asi by mi ani nevadilo mít novely zvlášť, mají nádherné obálky a v knihovničce by se krásně vyjímaly.

Co nás ale jistě zajímá ze všeho nejvíc, je čtvrtý díl Selekce - The Heir, tedy dědic, a vlastně dokonce dědička, odehrávající se o 20 let později. I pro ni bude uspořádána Selekce. A já se nesmírně těším, jak to s ní dopadne:).

In this fourth romantic novel, follow Illea's royal family into a whole new Selection and find out what happens after happily ever after.Twenty years ago, America Singer entered the Selection and won Prince Maxon's heart. Now the time has come for Princess Eadlyn to hold a Selection of her own. Eadlyn doesn't expect her Selection to be anything like her parents' fairy-tale love story...but as the competition begins, she may discover that finding her own happily ever after isn't as impossible as she's always thought.A new generation of swoonworthy characters and captivating romance awaits in the fourth book of the Selection series!"

Tyto knihy si už teď můžete v angličtině zakoupit na Bookdepository za pěknou cenu a bez poštovného. Já se snažím ovládnout, neboť knihy v angličtině sice kupuji, ale nečtu :D.


2 komentáře:

  1. Já jsem četla první dva díly a musím říct, že se mi do První ani moc nechce. :) Ne že by mě to nebavillo, ale nepřipadalo mi to jako něco extra.

    OdpovědětVymazat