11 října, 2015

Elita

Autor: Kiera Cass
Hodnocení: ****
Počet stran: 280
Nakladatelství: CooBoo

Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey.
America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.

 Netrpělivé očekávání První a sestřino povykování nad Elitou, mě konečně donutilo k této knize zasednout, přečíst ji a zhodnotit. A moje hodnocení bude velmi kladné.

Pouhé lepidlo mezi díly
Elita je mezi lidmi, kteří se do této série dali, považována za nejslabší díl. Prý je to jakýsi spojovatel mezi prvním a závěrečným dílem. Dokonce jsem snad i slyšela, že v knize nic zajímavého nenajdeme. Cože?!

Elitu jsem si užila úplně stejně jako Selekci. Tyto dvě knihy jsou si naprosto rovny. Ano, v Selekci jsme byli celý vzrušení z toho všeho nového, co jsme museli vstřebat a tak knihu podvědomě posouváme výš. Co se ale dějové linky týče, kvalitativně je to na stejné úrovni. America se dostává na vrchol a je stále stejně nerozhodná. Nejen, co se jejích schopností, jakožto možné budoucí princezny týče, ale i ve způsobu, jakým uvažuje o Aspenovi a Maxonovi, kteří mi občas v charakterech splývali. Oba mají své pro a proti a pokud jeden pokulhává za druhým, hned v další kapitole se vše vysvětlí a jsou si zase rovni. Ani se Americe nedivím, sama nevím, kterého bych si vybrala. Asi bych se na ně vykašlala a korunu si vzala sama. 

Nestálý charakter hrdinů
Občas mi trochu vadí chování hlavní hrdinky. Je charakterově dost nestálá. Možná to jsou jen další Američiny vlastnosti, které se právě díky stresu derou na povrch. Každopádně i my sami se v různých situacích chováme různě. Možná že kolikrát i tak, jak bychom to od sebe ani neočekávali. A proto nejsem tak striktní v hodnocení povah hrdinů v příběhu.

Knize naprosto nic nechybělo
V knize nechybělo vůbec nic, čím by dobrá kniha měla oplývat. Nebudeme si nic nalhávat, je to odpočinková, románová četba. Nebudeme ji srovnávat s nesmrtelnou klasikou ála Babička (upřímně, kdybyste měli na výběr, po které byste sáhli? :D ) ale budeme ji hodnotit tak, jak si ve svém žánru zaslouží. Já jí dala vysoké hodnocení, neboť se v příběhu vyskytovala akce, emotivnost, láska, nenávist a přátelství, soutěživost, překvapení, čtivost a konec konců musím ocenit i ty nádherné róby!

Knihu bych doporučila lidem, kteří mají rádi romantiku, milostné trojúhelníky, emoce, a krásu celkově. Vůbec mi nějak nepříjde, že se jedná o dystopii. Dle mě si tuto knihu vychutná každá žena, která si libuje v takzvané červené knihovně:).


Nejlepší ceny vyberete přes srovname.cz
https://www.srovname.cz/vyhledat/katalog?search=elita+kiera+cass


5 komentářů:

  1. Pekná recenzia :)! Nechápem čo majú ľudia proti Elite. Mne sa náhodou strašne páčila a nudiť som sa rozhodne nenudila :D. Prečítala som ju na posedenie a bolo to proste skvelé :). Som asi v polke Prvej a som naozaj zvedavá ako to skončí... Btw som rada, že sa ti Elita páčila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já bohužel musím souhlasit s názorem, že to je opravdu jen lepidlo mezi dvěma díly. Ano, něco se tam děje, ale mám pocit, že se text spíš točil v nekonečné smyčce a America začala být neuvěřitelně otravná, jak se pořád neuměla rozhodnout. Prostě mě dvojka velmi zklamala... takže jsem zvědavá, co řeknu na První.
    Pěkná recenze, byť s ní moc nesouhlasím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tou nerozhodností mě America občas vytáčela. Na druhou stranu se mi líbilo, jak se snažila být spravedlivá a nebála se jít proti proudu :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na Elitu se chystám teď o prázdninách. A docela mě na ní tvoje recenze navnadila. Tak uvidím jestli se mi bude líbit :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Tato kniha se snad nedá vůbec seriózně hodnotit :D, vždyť je to totální...
    Selekce byla aspoň zábavná, sice taky blbá, ale aspoň zábavná. Ale tohle bylo opravdu peklo a k tomu ještě nudné peklo. Upřímně si řekněme: America má modré šaty, všichni ostatní ne, příště mají VŠECHNY modré šaty a jen America má ČERVENÉ!! A Celesta jí je potrhá! Hrůza!, to byl "vtipnej" moment v selekci, kdy jsem se musela vážně smát jaká je to blbost a barbie film. V elitě jsem nemohla z té bičovací scény, do bylo tak věrohodný, že bych chcípla, a Americina reakce byla velice neotřelá a nečekaná. To rozhodně. A miluju taky popisy historie, deníky Gregory Illey a tak dále, to je taky naprosto přesvědčivé. A co teprve ti rebelové ze severu a z jihu, co se každou chvíli dostanou do zámku a všechno tam kradou- to jsou teprve borci, asi v tom zámku maj fakt dobrý zabezpečení...
    Myslím, že to je kniha pro holky do dvanácti let, jinak už to nevidím. Blbý je, že asi ne.

    OdpovědětVymazat