10 září, 2015

Všem klukům, které jsem milovala

Autor: Jenny Han
Hodnocení:  * * * * *
Počet stran: 320
Vydavatel: CoBoo

Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara žádnému klukovi nedala najevo, že se do něj zamilovala. Místo toho mu napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem svým pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.

Všem klukům, které jsem milovala byla dlouho ohlašovaná novinka nakladatelství CooBoo, která se řadí do dívčích románů. Blogeři z ní byli nadšení a na svět se hrnuly jen samé pochvalné recenze. A i já se k nim přidám.

Sestry navždy
Kniha vypráví o napůl korejské rodině Songových, kterou tvoří tři sestry - Margot, Lara Jean, Kitty a jejich tatínek. Hlavní hrdinka, Lara Jean je již dlouho tajně zamilovaná do rodinného přítele Joshe. Je tu ovšem problém. Josh chodí s Margot.
Co se ale stane, když Margot odletí studovat do Anglie? Bude dál Lara Jean věrná své sestře nebo ji zradí její vlastní srdce?

Uprostřed noci se probudím a Margot je pryč. Kitty spí stočená do klubíčka vedle mě, ale Margot tu není. Je tu tma jako v pytli, jen pod závěsy sem dopadá měsíční světlo. Vyplížím se z postele a jdu k oknu. Zalapám po dechu. Margot a Josh stojí venku na příjezdové cestě. Margot od něj odvrací tvář a zvedá ji k nebi. Josh pláče. Nedotýkají se, je mezi nimi dost prostoru na to, abych věděla, že si to Margot nerozmyslela.

Milostné dopisy
Lara Jean neví, jak se svými city naložit a tak se rozhodne, psát milostné dopisy všem klukům, které kdy milovala. Tím se vypíše ze svých pocitů a emocí, dopisy uloží do krabice pod postelí a uzavře tak další milostnou kapitolu ve svém životě. Jednoho dne ale krabice zmizí. A během chvilky se začnou ozývat rozezlení kluci. Protože Lara Jean byla v dopisech opravdu upřímná.

Úžasná Margot
Lara Jean je milá, tichá holka od vedle, která si neví rady se svým vlastním já. Velmi vzhlíží ke své starší sestře Margot, která ji vychovala a která drží rodinu pohromadě. Když ale Margot odjede studovat, a náhle jsou veškeré povinnosti na sedmnáctileté Laře Jean, začně na ni všechno padat. Stesk po sestře, hádky s mladší sestrou Kitty a její vlastní neschopnost jít ve šlépějích Margot jí působí velkou úzkost a stres. Vše se jen zhorší, když jejím tajným láskám začnou docházet její soukromé dopisy.

Klasicky dívčí
V knize se objevuje vše, co má v dívčím románu být a ještě něco navíc. Kniha se mi moc líbila, byla velmi čtivá a já byla napjatá až do konce. Velmi mě potěšilo zjištění, že již vyšel druhý díl v angličtině - P.S. I love you. Námět je originální a hlavní hrdinka velmi sympatická. Potěšilo mě i nahlédnutí do korejské kultury, obzvlášť kuchyně. Zajímavé také byly vztahy mezi sestrami, které, ač povahově jiné, byly úžasně vychované. Také téma otce jako jediného rodiče je velmi aktuální. Perličkou bylo, že pracuje jako gynekolog. Nějak mě to pobavilo.

Existuje jeden druh hádky, kterou můžete mít jenom se sestrou. Je to taková hádka, co při ní říkáte věci, které už nelze vzít zpět. Vypustíte je z pusy proto, že si nemůžete pomoct, nemůžete je už v sobě dusit. Vztek se vám dere z hrdla i z očí a nejde to zastavit. Máte před očima rudo a nedokážete uvažovat.

Knihu bych doporučila holčinám od třinácti let a určitě i dospělým. Nejen, že se kniha může pyšnit krásnou obálkou, ale nestydím se tvrdit, že i velmi poutavým příběhem, který zahřeje každé srdce.

Nejlepší ceny hledejte přes srovname.cz
https://www.srovname.cz/vyhledat/previs?search=jenny+hanov%C3%A1+

8 komentářů:

  1. Super recenzia :)! Túto knihu by som si chcela veľmi prečítať ❤. Už dlho ju obzerám a tak sa k nej snáď dostanem v blízkej dobe :). Teraz je aj také obdobie, že mám na takéto knihy chuť :).

    OdpovědětVymazat
  2. Koupila jsem si ji 30.8. na zlepšení nálady, ale pořád jsem se k ní nedostala! aggh! Po tomhle už MUSÍM! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mám ji doma. Snad se k ní brzy dostanu! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze :) Už se těším, až na mě dojde řada v knihovně a tuhle krásku si odnesu domů :) Vypadá vážně dobře :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze, tuhle knížku bych si v dohledné době také moc ráda přečetla! :))

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělá recenze, já nad touhle knihou pořád váhám, už jsem se pro ní jednou málem odhodlala, ale zase jsem to odložila... tak snad jednou :D

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze :-) Knihu mám doma a do konce roku si ji taky přečtu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. :) moc pěkná recenze! :) knihu mám doma a chystám se ji číst :)

    OdpovědětVymazat