24 září, 2015

Skleněný trůn

Hodnocení: * * * *
Autor: Sarah J. Maas
Počet stran: 392
Nakladatelství: CooBoo
Celaene je od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ovšem během výcviku se pokusí o útěk a je odsouzena k trestu smrti. Nemilosrdný král vládnoucí železnou rukou jí nabídne poslední šanci – stane se královským šampionem a nastoupí do hry o přežití. Jestliže porazí dalších 23 šampionů, získá svobodu.
Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností – Celaene teď o svůj život bojuje nejen se soupeři, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.


Tolik peněz za marketing kvůli takové mrňavé paperbackové knížečce, která slibuje neuvěřitelný fantasy prožitek. Celá natěšená jsem četla a četla a čekala jsem na tu krev a mord. Nedočkala jsem se.


Nájemný vrah
Celaena je tajemná, mladinká dívka s dlouhými blond vlasy a krvelačnou povahou. Alespoň tedy na počátku příběhu. Díky smlouvě s rozmazleným princátkem, který vládne zemi, kterou Celaena nenávidí, se dostane ven z otroctví a stěhuje se do skleněného zámku. Celaena se po většinu času v zámku cvičí v boji s přitažlivým mladým velitelem královské stráže a večery tráví rozptylováním prince. Z čehož nám jasně plyne milostný trojúhelník.

Selekce dvě
Nemůžu si pomoct ale tím milostným trojúhelníkem jsem se opět ocitala v Selekci. America a Celaena jsou si povahově dost podobné. Na to, že Celaena má být vrah se chová velmi marnivě, rozmazleně a pohodlně. Čekala jsem prostě vraha. Ne princezničku.

Vílí magie
Abych ale nebyla jen kritická, kniha stojí za přečtení i (hlavně) díky určitým náznakům magie, kterou
v ní můžeme najít. Také prostředí zámku je velmi podařeně vykresleno a dosti originální jsou názvy
zemí, lidí, řek apod. Je vidět, že autorka má potenciál.

Pokračování
I přes své zklamání ze slibovaného zabíjení a chladnosti hlavní hrdinky (čekala jsem prostě pravou, dominantní bojovnici) do druhého dílu půjdu. Nejen pro to, že mnoho blogerů jž potvrdilo, že je mnohem lepší, ale i proto, že mě velmi zajímá, jaká je Celaenina minulost. Ráda bych věděla, proč se chová, jak se chová a co má společného s magií.


Nejlepší ceny hledejte přes srovname.cz
https://www.srovname.cz/vyhledat/katalog?search=Sklen%C4%9Bn%C3%BD+tr%C5%AFn+

1 komentář:

  1. Knížku jsem si teď v neděli koupila tak jsem na ní zvědavá. :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat