19 února, 2015

Co se chystám číst

Je nejslavnějším mužem na Zemi. Má to však háček: není na Zemi…
Před šesti dny se Mark Watney jako jeden z prvních lidí prošel po Marsu. Teď je přesvědčený, že bude prvním člověkem, který tam zemře. Málem zahynul v prašné bouři a zbytek jeho posádky odletěl v domnění, že je mrtvý. Mark nemá jak odeslat zprávu, že přežil. A i kdyby se s lidmi na Zemi spojit dokázal, zásoby mu dojdou mnohem dřív, než by stačila dorazit pomoc. Mark se však nevzdává. Vyzbrojen pouze svým důvtipem, technickými dovednostmi a nevyčerpatelným smyslem pro humor, který se pro něj stane nejcennějším zdrojem síly, se pouští do tvrdošíjného boje o přežití.

Jak zdolává jednu zdánlivě nepřekonatelnou překážku za druhou, začíná věřit, že by na cizí planetě přece jen mohl obstát. Jenže Mars mu ještě přichystá nejedno překvapení…

Strhující, podmanivý a přesvědčivý příběh o lidské nezdolnosti a vynalézavosti tváří v tvář beznadějné situaci obletěl celý čtenářský svět a ve všech zemích, kde vychází, sklízí nadšený ohlas.

Uvíznul jsem na Marsu. 
Nemůžu komunikovat se Zemí. Všichni si myslí, že jsem po smrti. Jsem v Habu, který byl navržen na jednatřicet dní. Jestli se porouchá oxygenátor, udusím se. Pokud se pokazí recyklace vody, umřu žízní. Když Hab přestane těsnit, jen tak vybuchnu. A jestliže se nic z toho nepřihodí, nakonec mi dojdou potraviny a zemřu hladem.
Je to tak.
Jsem v hajzlu.









Komentáře ke knize:
Petra:
... výborné čtení. Humor Marka je naprosto úžasný, odzbrojující. Nutí vás se pochechtávat :-) Ano hodně technických věcí, ale bez nich by to byla limonáda. Možná mi na začátku chybí nějaká velká Markova beznaděj ... bojoval od prvního solu na plno.
V každém případě doporučuji přečíst, užijete si to.

Linda:
Nejlepší, nejlepší, nejlepší....Mark Watney je prostě kádr.
Groula:
Skvělá kniha.
Již dlouho se mi nestalo, abych knihu přečetl s takovým napětím a zatajeným dechem.
Jedinečná kniha o situaci kosmonauta "zapomenutého" na planetě Mars.

Atrament:
Parádní variace na Robinsona Crusoe, s tím rozdílem, že Robinson byl vedle Marka Watneye totální břídil. Zatímco Robinson měl k dispozici krásný tropický ostrov plný zvěře, ovoce a občasných návštěv kanibalů, Mark je naprosto sám na pusté a mrtvé planetě. Přesto se nenechá nepříznivou situací rozhodit, svědomitě pracuje na svém přežití a případné záchraně, a svou činnost důkladně popisuje v deníku. Navzdory celkově nízké pravděpodobnosti že přežije si přesto uchovává zdravý nadhled a jeho cynické a jízlivé postřehy dokáží občas opravdu rozesmát. Ke konci knihy dochází k celkem rapidnímu poklesu tempa, ale Weir naštěstí přesně odhadl kdy skončit, takže si kniha jasně zaslouží plných pět hvězdiček. 
Babouš:
Jedna z nejzábavnějších a nejpropracovanějších knih, které jsem v poslední době četl. Při otáčení stránek úplně vidíte ty narudlé pláně, prašné kaňony, cítíte třes svého vlastního těla, slyšíte tiché hučení strojů…
Kniha je psána v ich formě pomocí deníkových záznamů, což přidává na intimitě. Hlavní hrdina Mark Watney zpočátku ani nepočítá s tím, že by se mohl zachránit, proto je zcela otevřený, ale přesto všechno vtipkuje a snaží si zachovat svůj optimismus. To mi na něm přišlo sympatické.


Tuto knihu si chci přečíst kvůli neotřelému tématu, který je vtipně podáván! Četla jsem zatím jen ukázku ale myslím si už teď, že kniha má nakročeno k úspěchu!


 
Vélin Al Sorna, zasvěcený Šestému řádu, byl od útlého dětství cvičen k boji a zabíjení ve službách víry. Řád se stal jeho jedinou rodinou. Vélinův otec byl rytířem krále Januse, panovníka sjednocené říše. Vélinovo rozhořčení, že ho otec zbavil jeho práv a v pouhých šesti letech ho nechal na prahu Šestého řádu jako nalezence, nezná mezí. Během pobytu v řádu se navíc doslechne podivné zvěsti o své matce, na niž si téměř nevzpomíná. Postupně také odhaluje důvody, které jeho otce vedly k tomu, že ho řádu svěřil. Ale jedna pravda je důležitější než všechny ostatní: Vélina Al Sornu čeká budoucnost, kterou má teprve pochopit. Budoucnost, která změní nejen říši, ale také celý svět.






Ukázka:
Tato kniha mě nejdříve vůbec neoslovila. Pak ale začaly všude vyskakovat nadšené recenze, tak jsem si řekla proč ne? A navíc - já fantasy můžu. 

Komentáře ke knize:
Ragnar:
Špička toho, co jsem za posledních několik let četl. Epické, geniální..
Aaron:
Absolutní nádhera. Pro čtenáře fantasy jasná nutnost. Musíte mít v knihovně. Ani nevím, čím mě Ryan tak dostal, ale sfoukla jsem to za dva dny. Musela jsem prostě číst dál a když jsem ji odkládala, protože jsem musela (práce, rande atd.), tak jen s nelibostí:). V té knize neexistují nudné pasáže. Není postavy, na které by mi něco nevonělo. Není situace, které by mi přišla nelogická. Asi jsem se zamilovala. Vážně. Hned po přečtení jsem si koupila druhý díl a nemůžu se dočkat rána, abych mohla zase začít číst. Ani nechci myslet na to, že pak budu muset čekat na ten třetí... raději se nebudu ani dívat, kdy že přesně asi vyjde... Tuhle knihu vlastním a předpokládám, že jí přečtu vícekrát. Je jednoduše úžaná.
Janičta:
Jednoznačně krása.
Měla jsem trochu obavy, jelikož jsem četla pár přirovnání k Levé ruce boží a ta tedy nebyla můj šálek čaje. Naštěstí to byl jen podobný nápad a nic víc.
Děj mi plynul lehce, je to ovšem šestiset stránková kniha, tak se musí tak trochu počítat s tím, že tam bude pár nudnějších míst. K mému překvapení jich tam bylo dosti málo.
Postavy se mi líbily. Pro mě dobře vykreslené. S hlavním hrdinou se šlo snadno sžít. Moc se těším na další díl. Doufám že to bude stejná pecka jako tohle :-)

Světem protřelý aristokrat, excentrik a obchodník s uměním Charlie Mortdecai, zaujatý právě kultivací nové ozdoby svého horního rtu, je povolán do Oxfordu, aby v roli neoficiálního vyšetřovatele přišel na kloub tragické nehodě tamní profesorky provázené řadou podezřelých okolností. Cesta k odhalení pravdy o celém případu se však ukáže být mimořádně spletitá a neohroženého pátrače čeká řada těžkých zkoušek v podobě brutálních násilníků, tajnůstkářských bankéřů, řecky psaných poznámek, záludností zákonů optiky či půvabných ruských agentek. Navzdory všem překážkám spěje Charlie neochvějně k cíli své mise – jak ale tuší, ani ten nejďábelštější z protivníků neprověří jeho schopnosti tak jako jeho neodolatelná žena Johanna, odhodlaná nevpustit jej do manželského lože, dokud se nezbaví svého tolik hýčkaného kníru...




Ukázka z filmu:
Zajímavost: Mortdecaiův záhadný případ s knírem je 3. díl ze série Charlie Mortdecai

Tato knížka mě zaujalůa svým vtipem. Akorát mám obavu z toho, že se jedná o 3. díl.



Začíná letecká bitva o Velkou Británii. Je léto roku 1940, Evropa se propadá do válečného běsnění a většina Britů upírá zraky k obloze nad Anglií. Evie Lucasová však má oči jen pro skvělého mladého pilota Tonyho. Čeká ji oslnivá kariéra umělkyně, ale ona ztrácí čas tím, že donekonečna kreslí Tonyho portréty. Chce totiž, aby na něj jeho rodiče měli nějakou památku, kdyby se mu ve válce přihodilo neštěstí…
O sedmdesát let později se čerstvě ovdovělá kunsthistorička Lucy snaží posbírat střípky vlastního života a vzkřísit ho z trosek. K tomu potřebuje odhalit tajemství obestírající jeden obraz právě od slavné malířky Evelyn Lucasové. Bezděky tak probudí dávno zasutou historii, o níž se záměrně mlčí, a přivolá na sebe zlobu těch, kdo neměli a nemají zájem na tom, aby nevyřčená pravda vyplula na povrch. Ve svém již třináctém románu autorka opět střídá dvě časové roviny (ta válečná je částečně inspirována zážitky jejího otce) a jako vždy překvapí čtenáře nečekaným rozuzlením milostného příběhu.



Ukázka:




Komentáře ke knize:
Princesse
Skvělá kniha kterou mohu všem jen a jen doporučit. Tentokrát prolínání se současnosti s minulostí bylo o něco bližší než ve většině předchozích knih, neboť se jednalo o dobu ne až tak vzdálenou. Velmi silný příběh, plný emocí a prostě nelze nic jiného než se začíst a "nepustit". Krásná a velmi čtivá kniha, kterou prostě nelze odložit.
Er.es
Tahle kniha je naprosto... dech beroucí. Nepochybně mistrovské dílo téhle úžasné spisovatelky.
Příběh, i když s tématikou vhodnou do telenovely, mě neskutečně zasáhl právě tím, jak ho Barbara fantasticky popsala s jejím známým prolínáním historie a současnosti. 
Veronica:
Perfektni od zacatku do konce. Hned od prvni stranky jsem mela pocit, ze se nemuzu odlepit od cteni. Erskinova je moje nejoblibenejsi autorka a opet me nezklamala. U teto knihy mozna i prekvapila, urcite bych ji zaradila na prvni pricky v pomyslnem zebricku nejlepsich knih teto spisovatelky a prectene mam uplne vsechny, nektere i nekolikrat. Tahle se mezi ne bude urcite radit. 

Na tuto knihu mě nalákala Rodaw z Knihánkova:). Má úžasný námět:). 
 


Parný letní den v Suffolku. Zatímco zbytek rodiny vyráží na piknik, šestnáctiletá Laurel sní v koruně stromu o chlapci jménem Billy, o Londýně a zářivé budoucnosti. Než však odpoledne skončí, stane se svědkyní otřesného zločinu, který všechno změní. O třicet let později je Laurel oblíbenou herečku, kterou však stále tíží stíny minulosti a vzpomínky. Vrací se proto zpátky na rodinnou farmu a začíná skládat střípky utajené historie - příběhu Dorothy, Vivien a Jimmyho, tří osob ze zcela odlišných světů, které za války svedla v Londýně dohromady náhoda a jejichž životy se krutě a osudově propletly. Strhující příběh o záhadách a tajemstvích, o divadle a krádeži, o vraždě a věrné lásce, odehrávající se střídavě ve třicátých a šedesátých letech minulého století. 



Ukázka




 Komentáře ke knize:
Amysa
Výborná věc! I když jsem tu hlavní zápletku celkem brzy vytušila, i tak mě v příběhu čekalo další množství různých překvapení, zvratů, emocí, zkrátka všechno to, co mám hodně ráda a knížku jsem si jednoznačně užila a vychutnala... A klidně si dokážu představit, že si jí přečtu znovu a najdu tam i něco dalšího, co mi teď mohlo uniknout... Moc ráda se znovu vydám do minulosti za svými oblíbenci Vivien a Jimmym...
Vám všem, kteří jste Tajemství ještě nečetli, knížku doporučuji a věřím, že se dobře umístí i ve zdejší anketě Kniha roku. Ode mne má nominaci jistou!
Pakala:
Po této knize jsem sáhla po nějaké době, co jsem si ji koupila a už jsem neměla v paměti stručný obsah a co mě na ní zaujalo. Začala jsem číst v očekávání zamilovaného příběhu a čekalo mě velmi milé překvapení, ale i romatický příběh. Parádní příběh. Úžasně vykreslené postavy, každá doba i místo mělo svoji armosféru. Kéž by takových knih bylo víc.
Boháně:
Jsem velký čtenář, ale něco tak dobrého jsem dávno nečetla. Až dokonce vás kniha nepustí a též dokonce nevíte na čem jste.

Tato kniha mě nadchla obálkou a skvělými recenzemi. Vypadá to na pěknou oddechovku. 
 


 
Tři navzájem propletené osudy v dramatické době vzniku prvního židovského ghetta v Evropě
Neodolatelný příběh o lásce a smrti, přátelství, nenávisti a odpuštění, i o naplnění životních snů. O tom, jak se mladý pouliční zlodějíček, který strávil dětství v pekle, změnil v neohroženého ochránce svobody. Jak se z židovského šarlatána stal uznávaný lékař. A z děvčete bez budoucnosti vlivná módní návrhářka. Odpověď se skrývá v Benátkách na počátku 16. století. Neboť v tamním labyrintu uliček a kanálů nejtajemnější laguny Evropy, se rozvíjí fascinující panorama života…





  

Ukázka:
DALŠÍ UKÁZKA



 
Komentáře ke knize:
Alena:
Sny se plní. Stačí opravdu chtít a nenechat se odradit nepřízní osudu. Poutavě napsaný příběh, barvitě vylíčené prostředí. Kniha, ke které se vrátím. Jako bonus nádherná obálka.
Jasenka:
Nádherná kniha mě oslovila na první pohled i dotek :-) Kdybych mohla, přečtu ji jedním dechem, opravdu, každá další stránka mě lákala vstoupit dál. Kouzelný příběh o tom, že každý z nás si může splnit svůj sen, jakkoliv. Slovo NEJDE neexistuje.
"A když nás zavřeli do klece, jak říkáš, vzpomněla jsem si, že můžu dotýkat nebe, toulat se po hvězdách a vzdálit se odsud, kdykoliv se mi zlíbí, a nikdo mi v tom nemůže bránit"

Dousabel:
Krásná a poutavá knížka plná obrovské lásky, velké zrady, fanatismu, spousty intrik a hlavně neuvěřitelné dávky odpuštění. Jen ten Svatý, ten kdyby se mi dostal pod ruku... !:o) 

Knížku již mám zamluvenou od kamarádky, tak se do těch 800 stran brzy pustím:).





Na pastvině leží mrtvá žena. Zavražděná. Na chodidlech má vytetované souřadnice. Na označeném místě čeká příšerný nález: ruka zatavená do plastové fólie a hádanka, jejíž řešení vede ke schránce s další uříznutou částí těla.
V mimořádně ohavné formě geocachingu, moderní hře hledání pokladů s pomocí navigace, posílá vrah dvojici kriminalistů k dalším částem mrtvol.
Vyšetřovatelům ubíhá čas, tuší, že teprve na poslední zastávce dostanou do rukou zásadní dílek puzzle…








Ukázka:
Další ukázka

 


 Komentáře ke knize:
 Luca:
Něco nového, to tu ještě nebylo... každopádně kniha se skvěle četla, má spád, velmi mne bavila... louskla jsem ji na jeden zátah... :-)))
Safienka:
Wow! Pěkný thriller :-) Osvěžení geocachingu téměř stoprocentní...zvlášť když místa jsou reálná a opravdu si je můžete prohlédnout! Čtivé, napínavé, zajímavé téma. Určitě doporučuju :-)
Maragad:
Pět není jen klasickou detektivkou, čtenáři se také dostane pořádné porce dobrodružství, ale jsou tu patrné i prvky thrilleru. Děj má spád a vy budete každou stránku hltat a přemýšlet nad hlavní zápletkou, ta je totiž dokonale nepředvídatelná. Příběh doplňují pohledy obětí, které jsou velmi děsivé, vrah/owner si rozhodně nebere žádné servítky. Ale také dává autorka čtenářům nahlédnout do minulosti hlavní hrdinky, která nakonec ukáže, že i jediná chyba a následný pocit viny, mohou změnit spousty lidských životů.

ZDROJE:
BUX
Databáze knih



Ještě by mě lákal Pekáč buchet...co myslíte?:)

7 komentářů:

  1. To jsem ráda, že máš v plánu číst Nejtemnější hodinu!!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Píseň krve sa chystám veru aj ja čítať :)

    OdpovědětVymazat
  3. Marťana jsem začal číst tři dny zpátky a i když jsem na něj zatím skoro neměl čas, tak mě od začátku hodně baví. Určitě doporučuju.
    Píseň krve v poslední době nejde přehlédnou, že? Mám ji určitě v plánu, jen si počkám na léto, kdy vyjde poslední díl, ať to mám vše pohromadě.
    Z ostatních doporučení se určitě inspiruji, kupříkladu ta Pět zni dobře. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Mě Marťan dost nadchl. Bude to moje první takové...sci-fi?..:) S tou Písní krve je to dobrý nápad, taky to tak udělám:).

      Vymazat
    2. Jen opatrně, v létě vyjde teprve anglický originál. Asi to pro tebe nebude problém, ale určitě je lepší číst celou ságu ve stejném jazyce.

      Vymazat