Co o mně musíte vědět

Ahoj, rozhodla jsem se napsat článek o mně, protože jsem si všimla, že mnoho z vás je zvědavých na to, jací vlastně jsou ti lidé, jejichž recenze a příspěvky čtou. Napsala jsem to povětšinou formou tagu/dotazníku. Třeba někteří z vás zjistí, že jsme si podobní, jiní zas, jsem ztělesněním všeho, co nemají rádi. Nevím. Každopádně každý jsme nějaký a tak to prostě ve světě chodí.

Osobní život

Moje osobní údaje

Jméno: Adriena Hovězáková
Narozena: 5. 2. 1994

Vzdělání
VOŠ Litomyšl - obor předškolní a mimoškolní pedagogika

Zaměstnání


Dovednosti
hra na flétnu, klavír a kytaru v základech,
zpěv

 
Můj domov
Bydlím v rodinném, jednopatrovém domku, s rozlehlou zahradou, dvorem a předzahradou.

Můj pokoj
Je opravdu malý. Vlastně to měl být původně balkon. Ale já víc prostoru nepotřebuji.

Zvířata
Máme dva pejsky křížence foxteriéra Cindy a středoasijského pasteveckého psa Megi a jednoho kocourka Justina (podle Justina Biebera, kterého má ráda moje sestra).



Okolí
Ráda a poměrně často navštěvuji Brno.

Mám ráda
Jídlo: čokolády (Milka LU!), cheesecaky, coca colu, pivo, bílé víno (nejvíce s muškátem), mexickou a asijskou kuchyni, čerstvé pečivo, sýry, mléko, rajčata, jablka, kaki, meloun, bezové šťávy/limonády, pomerančové džusy (Relax), olivy s česnekem, pomazánky (česneková, krabí, nivová...)
Volný čas: čtení, diskotéky, nakupování, cestování (jsem milovník především Británie, a celkově se mi líbí Evropa a pak také Austrálie), hokej v TV
Hudební interpreti: Rihanna, Katy Perry, Evanescence, Bruno Mars, Adele, Ariana Grande, Beyonce, Shakira, Calvin Harris, Christina Aquilera, David Guetta, Jessie J, Ed Sheran, Ellie Goulding, Jelen, Lindsey Stirling, Taylor Swift
Oblíbený hudební nástroj: housle, klavír
Lidé: asertivní, naslouchající, milí, rozumní, inteligentní, otevření, upřímní, laskaví, láskyplní/emotivní, pozitivní, energičtí, akční, milující, hraví, blázniví, legrační, vtipní, schopní, ohleduplní

(zdroj: Google.com)

Nemám ráda
Jídlo: kapustu, dýňové zelí, nekvalitní/nedobře připravené jídlo
Volný čas: fesťáky (kvůli toitoikám a velkému počtu lidí), fotbal, sport
Hudba: rap, metal a další odrůdy tohoto
Lidé: dominantní, arogantní, povýšení, ukazující svou moc, vyžadující respekt, využívající trapné, ponižující vtipy, sebestřední, burani, vyžívající se v ubližování druhým (ať slovním, či jiným - proto nemusím diskuze na fb), lakomí, ufňukaní, sebelítostiví, neschopní, depresivní

(zdroj: Google.com)


Knižní svět

Recenzní výtisky
Neuznávám prodej recenzních výtisků. Nepřijde mi to hezké vůči kupujícím a nelíbí se mi takovéto obohacování se. A co mě může vždycky nejvíc naštvat je obhajování blogerů, kteří to dělají. Jakože to berou jako "výplatu" se kterou si můžou dělat, co chtějí apod.

Moje knižní fakta
•Nemám ráda, když mi někdo na knihu položí hrnek/sklenici s nápojem nebo jídlo.
•Nelíbí se mi, když někdo využívá knihu jako podpěru čehokoliv.
•Miluji fotky s knihami, hlavně když jsou krásně naaranžované.
•Vadí mi chyby v textu. Tím nemyslím překlepy (i když ty taky, ale to se dá pochopit), ale opravdu mi vadí gramatické chyby, zvlášť v knihách pro děti a dospívající. Já chyby dělat můžu, já se tím neživím. Ale sakra, snad ti, kdo překládají a dělají korekturu, by měli mít brilantní vzdělání českého jazyka.
• Knihu si často vybírám podle obálky a anotace. Myslím si, že by si některá nakladatelství měla dát více záležet na přitažlivosti designu obálek.
• Kniha, která má více než 260 stran by měla být vždycky v hardbacku
• Nejoblíbenější série je Harry Potter, Twilight sága a Bratrstvo černé dýky. Také se mi líbí trilogie 50 odstínů šedi.
• Nechápu, proč lidi posuzují kvalitu knihy z hlediska opravdovosti, reálnosti. Nechci číst příběhy o skutečnosti. Chci číst o nedostupném, o vysněném (samozřejmě pokud se nejedná o knihu, kde je to důležité, např. příběh pojednávající o člověku s Alzheimerem apod.).
• Mám ráda YA fantasy, romantiku, beletrii, erotiku, dystopie a paranormální příběhy
• Nepřišla jsem zatím na chuť detektivkám, klasice, scifi (kromě Marťana) - především počítačovému scifi (tzn. PC hry, či jak to nazvat) a Star Trek, Wars apod., thrillerům (i když ty dávám, pokud je tam i romantika), historickým románům, neosluňuje mě ani fantasy jako je Warcraft a tomu podobné.
• Nevadí mi knihy z bazaru, ale nelíbí se mi starší vydání knih v komunistických bezbarvých obalech.
• Vadí mi nevyžádané spoilery (a to včetně komentářů a diskuzí)
• Mám asi 200 knih
• Jsem strašně vděčná za každý recenzní výtisk, každou pěknou zmínku o mém blogu, recenzích a ráda se setkávám či kominikuji s lidmi z nakladatelství.


Recenze
• Recenze se podle mě lépe čtou, když jsou rozděleny do menších odstavců
• Recenze jsou hezčí, když jsou provázeny vlastními fotkami s recenzovanou knihou/sérií
• Většinou čtu recenze na knihy, které už jsem četla, abych zjistila, zda má někdo podobný názor, jako já
• Ráda si přečtu negativní recenzi, avšak ne stylem, že recenzentovi nebyla hlavní hrdinka sympatická a proto byl i celý příběh hrůza a utrpení. Ne, vyžaduji konstruktivní kritiku. Každý jsme jiný a každému z nás "sedne" něco jiného.
• Stále se snažím vypracovávat lepší a lepší recenze, zkouším experimentovat s různými detaily a rozhodně si nemyslím, že by byly perfektní. Ale toto mi u některých recenzentů chybí - touha chtít se zdokonalit.

Blogy
• Líbí se mi jednoduché designy blogů, v nichž se vyzná i člověk, jež není zdatný v používání PC. Žádná vyskakující okna a běžící nesmysly.
• Nepotrpím si na pravidelnost, čtu články, které mě něčím zaujmou

Youtube
• Pravidelně nesleduji žádné youtubery (upřímně řečeno ani nevím, kdo u nás je, znám pár jmen, ale jejich videa jsem nikdy neviděla) ani booktubery. Opět - podívám se na to, co mě zajímá.
• Mám youtube kanál, ale není mi příjemné natáčet. Chápu však, že pro některé lidi je to atraktivnější, než číst recenze a tak se občas překonám.


Už nevím, co více napsat. Některé z vás jsem možná právě teď svými názory zklamala, ale každý jsme se narodili s určitým , které se v průběhu života zkušenostmi dotvářelo a přetvářelo v to, čím jsme teď. Za dvacet let budou moje názory a život celkově zase jiný, protože mě potkají další životní radosti a strasti a poučím se  z nich. Ale teď je to takhle.


12 komentářů:

  1. Ty jo Adri! Tolik informací!:D Moc jsem se toho o tobě dozvěděla. Je vidět, že máš svou hlavu a v ní své názory a nejsi nějaká ovce! Smekám, máš úžasnou osobnost! _:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Adrieno, ráda jsem tě tak to poznala a můžu říci, že máme něco společného a v něčem se shodneme. Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Adris, řekni mi, jak se dá spojit to, že jsi stydlivá, ale zároveň jsi ukecaná? To jako si mluvíš pro sebe celé hodiny? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, v ruznych situacich uplatnuji ruzne chovani :D.

      Vymazat
  4. Páni toľko informácií :D Pripadáš mi ako zaujímavý človek :D A ako čítam dosť toho máme spoločné :D

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný článek, musel dát zabrat, a je fajn vědět o tobě zase něco víc :) Překvapilo mě to, že nekoukáš ani na booktubery nebo tak..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dal a stejne tam neni vsechno, to by byl jeste delsi. No, nekoukam:). Ale nektere odebiram. A pak na ne nekoukam :D.

      Vymazat
  6. Naozaj dlhý článok. Ale pekný a stojí za prečítanie :P
    V knižných faktoch sa s tebou takmer úplne zhodujem :) A čo sa týka odstavčeku o tvojej osobe, tak musíš byť naozaj zaujímavá osoba. Aj na prvý pohľad z teba vyžaruje sympatickosť. :)
    Čo sa týka predaja recenzných výtlačkov, tak mám takmer podobný názor. Ja však nie som úplne proti takému predaju, ale nemám rada, keď si blogeri za tie knihy pýtajú veľké peniaze, ako za novú knihu. Ako vravíš, dostali sme ju zadarmo, tak prečo by sme na tom mali bohatnúť. Ale keď sa dá primeraná cena (max do tých 6 eur), tak v tom nevidím až taký problém. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ale mohl byt i delsi, kdybych tam napsala vsechno, co jsem chtela a to, co jsem zapomnela :D. Male nebo velke penize, porad to je prodej a s tim ja nesouhlasim. I kdyby to bylo za korunu.

      Vymazat